Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

6 tipp otthoni edzéshez

6 tipp otthoni edzéshez

Az otthoni edzés kényelmes, olcsó és hatékony, de gyakran olyan kihívásokat jelent amelyekre nem is számítanánk.

Ha ki akarod hozni a maximumot az otthoni edzésből, adunk egy-két hasznos tippet, íme:


(+1 tipp ):  Megfelelő táplálékkiegészítők fogyasztása

Az otthoni edzéshez és fejlődéshez is nagy segítséget nyújtanak a prémium minőségű termékek amelyeket megtalálsz honlapunkon, legyen szó edzés előttiről, fehérjéről vagy akár zsírégetőről.

1.      Próbáld meg kizárni a zavaró tényezőket

A legnagyobb akadály az otthoni edzésnél mindig a zavaró tényezők amelyek meggátolják vagy lerövidítik az edzést. Ez lehet a család, social media vagy a Netflix, teljesen mindegy, lényeg, hogy sokkal több zavaró dolog van otthon mint bárhol máshol. Ahhoz, hogy hatékony legyen ez az edzés ezeket a tényezőket ki kell zárni, minimálisra csökkenteni. Például próbáld meg kikapcsolni az értesítéseket a telefonodon, szólj családtagoknak, hogy ne zavarjanak és esetleg kapcsold ki a számítógépet is.

2.      Építs ki egy támogatási rendszert

Mit is jelent ez? A legnehezebb része az edzésnek az amikor el kell kezdeni. Ehhez rengeteg motivációra, kitartásra, akaraterőre van szükség. Sokat segíthet, ha van egy olyan baráti köröd vagy egy csoport, ahol támogatjátok egymást, megosztjátok a tapasztalatokat. Jó megoldás lehet egy személyi edző is aki vállal online edzést. Sokat számít ha van, akivel meg tudod osztani az élményeket, tippeket tudsz adni-kapni és motivációt vagy adott esetben dicséretet az eredményeid láttán. Mert ugye végső soron ez az egyik oka amiért ezt csináljuk – az elismerések, elismerő pillantások és a saját magunk elégedettsége mikor belenézünk a tükörbe.

3.      Hozz létre erre a célra egy helyet a lakásban

A lakás egy részének „fitnesz teremmé” alakítása nagyszerű módja annak, hogy a legtöbbet hozd ki az otthoni edzésből. Először is mindent meg fogsz találni egy helyen, így nem kell keresgélésre fecsérelni az időt és több marad az edzésre. Ideális esetben ennek a helynek a kemény munka és edzés szentélyévé kell válnia, ahol rendszeresen küzdesz magaddal egy jobb formáért és ahol a családtagok is tudják, hogy békén kell hagyni.

4.      Előre írd be a naptáradba az edzéseket

Az otthoni edzés kétélű kard. Egyrészt kényelmes mert nem kell az edzőterembe járással időt pazarolni másrészt megvan a veszélye annak, hogy elhagyjuk, mert akad „jobb”, kényelmesebb, szórakoztatóbb dolgunk is. Ezért jó tipp, ha előre beütemezed magadnak az edzéseket, így több motivációd lesz arra, hogy tartsd magad a beosztáshoz.

5.      Figyelj a helyes kivitelezésre

Otthoni edzésnél az egyik veszély, hogy senki nem figyel ránk, így könnyen hajtjuk végre hibásan a gyakorlatokat, ami hosszú távon sérüléshez vezethet. Emiatt ha új gyakorlatot próbálsz, először célszerű tükör előtt csinálni, hogy le tudd ellenőrizni, helyes-e a kivitelezés.

6.      Próbálj ki új mozdulatokat

Könnyen belekényelmesedhetsz azokba a jól bevált gyakorlatokba amit szeretsz csinálni és már begyakoroltad, de ezek, lehet, hogy nem jelentenek kihívást már vagy nem visznek közelebb a célodhoz, tehát eredménytelenek. Célszerű időről-időre új dolgokat kipróbálni, hogy a test ne szokjon hozzá ugyanahhoz a megszokott terheléshez és hogy ezzel le tudjuk sokkolni és fejlődésre sarkallni. Kipróbálhatsz új típusú gyakorlatokat a klasszikus guggolás és fekvőtámasz helyett, vagy kicsit variálhatod ezeket. Senki nem látja végül is, úgyhogy ez jó alkalom a kísérletezésre.

Szóval összegzés képpen:

Az otthoni edzés kényelmes, hatásos és olcsó, de nem mindig könnyű. A zavaró tényezők, a túl sok szabadidő és a hely hiány megnehezítheti az edzésnek ezen formáját. Azonban nem feltétlenül kell, hogy így legyen. Apró odafigyeléssel, változtatásokkal optimálissá és eredményessé teheted az otthoni edzést és megtarthatod a motivációdat. Sok sikert! J

Az oldal tetejére