Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Edzés után

A tömegnövelők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, emiatt egyre több jelenik meg a piacon.  De mik is ezek? És ami még fontosabb: szükség van rájuk? 

Mi a tömegnövelő? 

A tömegnövelő egy táplálékkiegészítő amely tartalmaz fehérjét, szénhidrátot és lehetőség szerint zsírokat annak érdekében, hogy izomtömeget segítsen növelni. Ez egy magas kalóriatartalmú fehérjepor amelynek célja, hogy növelje a napi kalóriabevitelt, ezzel támogatva a tömegnövelést.

Használj tömegnövelőt?

Annyi fehérje mellett a piacon, miért kéne tömegnövelőt használnod? Amennyiben az alábbiak egyike problémát jelent, ajánlott a tömegnövelő szedése;

Megfelelő mennyiségű kalória bevitele

Ahhoz, hogy tömeget növelj, kalóriatöbbletet kell bevinned. Ez azt jelenti, hogy 300-500 kalóriával többet fogyasztasz, mint amennyit a szervezeted eléget egy átlagos nap folyamán plusz az edzés alatt. Amennyiben tömeget akarsz növelni és egy ideje nem történt semmi változás, valószinűleg nem viszel be elég többlet kalóriát. Ez ennyire egyszerű.

Minőségi makrotápanyagok bevitele

Amikor kalóriatöbbletet próbálsz elérni, fontos, hogy a megfelelő makrotápanyagokat fogyaszd. Biztos hallottad a "dirty bulk" vagyis "piszkos tömegnövelés" ami arra utal, hogy mindent össze-vissza eszel a tömegnövelés érdekében. A rántott csirke például lehet, hogy növeli a tömegedet, de elég sok zsírt is tartalmaz. 

Nagy adag, makrotápanyagokban gazdag ételek fogyasztása

Egy nagy adag étel elfogyasztása után, lehet, hogy teltnek érzed magad és ha ez épp edzés előtt történik, ez jelentősen befolyásolja a teljesítő képességedet is. Cserébe lehet, hogy nem érzed magad annyira éhesnek edzés után ahhoz, hogy eleget egyél és ekkor segíthet egy tömegnövelő turmix elfogyasztása. 

Elég protein, szénhidrát és zsír fogyasztása

Néha bizony nehéz a megfelelő mennyiségű és minőségű makrotápanyagokat, fehérjét és szénhidrátot bevinni ahhoz, hogy tömeget növeljünk. Tehát egy tömegnövelő szakaszban könnyű elefeledkezni a gyümölcs és zöldség fogyasztásról, amik pedig tartalmazzák a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és rostokat.

Ahhoz, hogy izomtömeget tudj növelni, szintén kell, hogy megfelelően terheld az izmaidat. 

"Lean bulk" - "szálkás tömegelés"

A szálkás tömegnövelés arra utal mikor egy enyhe kalóriatöbbletet viszünk be, a jelentős mértékű kalóriatöbblet helyett. Mindkettő tömegnöveléshez vezet, de máshogy. Egy tömegnövelő fogyaszása nagy segítség lehet, mivel könnyű nyomon követni, hogy mennyit, hány grammot vittél be proteinből, szénhidrátból és zsírból. A csomagolásról le tudod olvasni és számolni, emiatt ez egyszerűbb mintha mérlegre kéne tenned minden egyes ételt amit fogyasztasz egy nap. 

Mikor kell a tömegnövelőt fogyasztani?

A fő célja egy tömegnövelőnek, hogy növelje a kalóriabevitelt és segítsen nőni. Tehát szedheted reggel, hogy feltöltődj a napra és egyből felpörgesd a kalóriabevitelt és ne kelljen emiatt aggódnod egész nap.

Edzés után is bevihető, mivel edzésen elég sok kalóriát égetsz el. A tömegnövelő elég sok fehérjét tartalmaz, ami hozzájárul az izmok regenerálódásához és növekedéséhez, a szénhidrátokkal együtt amelyek pedig a tested fő energiaforrásaiként feltöltik a szervezeted.

Tehát egy tömegnövelő használata jó módszer arra, hogy tömeget pakolj fel és növekedj, azáltal, hogy extra kalóriát viszel be. Fontos azonban, hogy e mellé keményen kell edzened is rendszeresen máskülönben csak zsírban fogsz hízni. 

Rendezés:
Az oldal tetejére