Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Fehérjék

Azt tudjuk, hogy alapvetően szükséges a test egészséges működéséhez, de miért is érdemes fehérjepor alakjában fogyasztani, nem csak csirkemell vagy joghurt formájában? 

A fehérjepor készülhet tejből és tejmentes változatban, utóbbiak növényi ( búza, szója ) vagy tojás alapon készülnek

 A tejből az ún. whey proteinek készülnek, amelyek finom ízűek, jól oldódnak. Az egyik legérdekesebb tulajdonságuk, hogy az emésztésükhöz több energia kell, min amennyit tartalmaznak, így - energetikai szempontból - negatív a mérlegük. Vagyis, nagyon leegyszerűsítve amellett hogy az izmaidat, sejtjeidet ellátod fehérjével, a testzsír százalékod is csökken.

Nagy előnyük, hogy bárhol, bármikor fogyaszthatóak. Emiatt a sikeres diéta egyik sarokköve a proteinshake: munkahelyre, utazáskor, gyakorlatilag bárhova magunkkal tudunk vinni egy pár adagot és kis vízzel máris fogyasztható. 

Nálam mindig van egy kis üvegben pár adagnyi. Ha megéhezem, akkor sokszor a leli szemeimmel szinte látom, hogy a nehezen megszerzett, fáradságos munkával félépített izmaimból vonja ki a szervezetem a tápanyagokat és ezt nem hagyhatom. Ilyenkor egy adag fehérjeturmix életmentő.

Mennyi fehérjepor elég és mikor fogyasszuk?

Természetesen a protein - amit fogyasztasz - kell hogy tartalmazzon leírást a dobozon, zacskón, ezt is ellenőrizd, hogy a gyártó mennyit ajánl.

A mikor is elég lényeges kérdés. A legoptimálisabb, ha a nap folyamán egyenletesen történik a bevitel, egyszerre maximum 30 grammot tud a szervezet lebontani, megemészteni. A ,egoptimálisabb időpont reggel, ébredés után, amúgy is egész éjjel ( hacsak nem fosztogattad a hűtőt némi éjjeli nasiért ) nem jutottál semmilyen tápanyaghoz. Ha ilyenkor fogyasztasz proteint, az remekül hasznosul. 

Nagyon jó időpont az edzés után is, mert az izmaid akkor teljesen kiürítették a takrtáraikat, nehogy a saját izomszöveteihez nyúljon a tested. Ha késő este éhezel meg akkor is inkább egy fehérjeeshake-et igyál, mint egyél valami hízlalót. 

Arra figyelj, hogy napközben a gyorsabb felszívódású proteineket válaszd, este pedig a lassabban hasznosulókat. Ez arra is tökéletes, hogy nem mész aludni éhesen, és a lassan feltáródó tápanyagok miatt éjjel sem történik minőségi éhezés.

Nemcsak sportolóknak: a fehérjepor az agyadat is turbózza!

Ha azt gondolod, csak sportolóknak válhat hasznára a fehérjepor, akkor szeretném felhívni arra a figyelmedet, hogy minden sejt, így az idegsejtek, izomsejtek, a szerveidet felépítő sejtek alapvető és elengedhetetlen alkotóeleme a fehérje.

Ez azt jelenti, hogy a prémium protein fogyasztása az egész testedre rendkívül jó hatással van. 

Nem véletlen, hogy sok cégvezető, menedzser is fogyaszt fehérjeturmixot. Gyorsan felszívódó magas minőségű tápanyag, ami nem hizlal - ez teszi számunka a fehérjeshake-et egyfajta szuper kajává.

Mi a helyzet a hozzáadott szénhidrátokkal?

Gyakorlatilag semmilyen jelentőségük nincs. A prémium fehérjeporok elenyésző mennyiségben tartalmaznak szénhidrátokat és cukrot. Ugyanígy rejtett cukorként ellened és a formád ellen dolgozik a keményítő, nyírfacuko, szirupok, gyümölcskoncentrátumok.

Rendezés:
Az oldal tetejére